7 bodů plánu změny na SPRÁVNÝ STÁT
7 bodů plánu změny
na SPRÁVNÝ STÁT
1)
Bezpodmínečné dosažení podpory nejméně 3 miliónů voličů -
obyvatel (nejlépe až 4 miliónů) v těchto volbách, které umožní získat
kvalifikovanou -ústavní- většinu poslanců parlamentu tj. nejméně 120 ze 200 -
chceme jich 123. Těmito hlasy již lze změnit vše a vymést všechny, co se zde střídají na tom, čím strádáme, a nahradit je těmi, co naplní tento
program bez odkladů, v plném rozsahu, poprvé pod odpovědností a odvolatelností.
Vrátit tak zemi, její řízení a správu do rukou nám občanům.
Odůvodnění: Nejméně 3
milióny a raději více proto, že je třeba překonat a změnit nespravedlivý
volební systém, který některým stranám umožnuje získat mandát přepočty jen za
50% potřebného počtu mandátů jiných stran. Jen nahlédnutím do volebního zákona
zjistíte, jak rafinovaně je nastaveno přepočítávání hlasů na mandáty ve sněmovně,
téměř vylučující změnu. Přepočet hlasů je skutečným klíčem k tomu, co volby
mohou znamenat. Proto jen nepřehlédnutelná, masová podpora našemu plánu může
takové překážky překonat.
2) Bezodkladné oddlužení a obnovení
suverenity země a občanů podle zásady, že smlouvy a
jednání poškozující zemi a její občany jsou nezákonné a od počátku neplatné.
Výnosy z nich stejně jako výnosy z trestné činnosti propadají poškozeným, tedy
státu a jeho občanům. Na všech úsecích státních výdajů zavést úsporná opatření přezkoumáním
jejich prospěšnosti občanům ČR jako celku, tedy Národnímu zájmu. Ze
vznikajícího Volebního Společenství SPRÁVNÉHO STÁTU (VSSS), nositele volební
technologie ustavení volbami SPRÁVNÉHO STÁTU, bez odkladů ustavit výbory,
přijímající podněty k rušení cestou výnosů a rychlých zákonů všech zbytných
finančních toků, včetně neoprávněného vyvádění výnosů mimo ČR, včetně dalších,
pro tuto zemi a její občany nevýhodných plateb, zvyšujících náklady života
občanů a omezujících možnosti uspokojovat jejich životní potřeby. To ve všech
případech, týkajících se nejméně 0,5 miliónu občanů země. Navíc mobilizovat
všechny možné zdroje ekonomiky pro příjmy státu, místo zdaňování obyvatelstva.
Odůvodnění: V
uplynulých desetiletích došlo k rozprodeji více než 90% aktiv země převážně do
zahraničí a převážně v nevýhodných smlouvách. Nevytvořilo to přebytek financí
státu, jak by se očekávalo, ale naopak stát, občané a firmy žijí nedůvodně v
biliónových dluzích, svazujících celou zemi. Stát přesto financuje tuzemské i zahraniční
výdaje, významně snižující možnost státu financovat základní potřeby svých
občanů, v rozporu s potřebou země a jejího obyvatelstva. Bez oddlužení se žádná
země, ani život jejích občanů, v jakékoliv oblasti života, nemohou rozvíjet.
3) Během 24 měsíců po zvolení ve
volbách 2025 změnit na efektivní systém podstatu státu - způsob řízení a správy státu na systém svými voliči přímo volenými a odvolatelnými představiteli
na všech úrovních státní moci a správy.
Zdrojem zákonů a nařízení, vydávaných parlamentem a dalšími k řešení hlavních
problémů země a života občanů, budou především kvalifikovaná občanská
referenda, případně občanské petice, podobná švýcarskému principu. Tím je
zajištěno, že státní orgány budou řešit především nejnaléhavější problémy země,
dotýkající se života občanů, a občané z plnění výsledků jejich referend mohou
hodnotit členy vlády, prezidenta i parlament a rozhodovat za neplnění o jejich
odvolání. Podobně postupovat na nižších stupních samospráv se vzájemným
financováním stupňů státní správy švýcarským modelem. Bezodkladně schválit
zákony a vydat nařízení, umožňující neprodleně podle tohoto principu státní
správu změnit, řídit a spravovat.
Odůvodnění: Máme
na 10 miliónů občanů (velikost jednoho většího města ve světě) nejnákladnější,
nejsložitější a tím nejméně efektivní aparát na řízení a správu země. Státní
systém stačí sám sebe zaměstnávat a občané ho jen zdržují. Od stávajícího
uspořádání nelze očekávat změnu (kapři si vodu nevypustí). Občané tímto plánem
změnění na hlavní zdroj cílů a úkolů státu, státních orgánů a institucí,
kontrol jejich plnění jako hlavního kritéria hodnocení státní moci a správy, se
schopností odvolávat za neplnění, je návratem k ústavnímu pořádku a správě
svých věcí.
4) Volit a počítat hlasy se bude jen
transparentně a jen na území ČR. K podpoře původního
obyvatelstva země a k zajištění toho, aby na volby měli vliv především občané,
na výsledcích voleb svými životy závislí, se voleb mohou jako organizátoři
voleb, voliči a volení zúčastnit jen občané ČR zde narození a zde žijící, nebo
narození mimo ČR, ale v ČR dnes žijící nejméně 20 let. Přepočítávání
odevzdaných hlasů na počty mandátů musí být přímé, předvídatelné, veřejné,
transparentní a přezkoumatelné.
Odůvodnění: Volby
již delší dobu postrádají důvěru, transparentnost a rovnost v soutěži o hlasy
voličů. Vznikající bloky negují výsledky voleb a ochromují řízení a správu
země. Pokus degenerovat volební systém korespondenčním hlasováním, koeficienty
přepočítávání hlasů na mandáty, znepřehledňuje možnost účasti v
politické soutěži. To vše umožňuje manipulovat s hlasy voličů, proto musí být nyní
překonáno masovou a pokud možno jednotnou účastí voličů, jejich veřejnou
kontrolou přepočítávání hlasů a po volbách změnou systému voleb na spravedlivý.
5) Státní správa bezodkladně vydá
přehled požadavků na jakékoliv jednání občana, pro které občan (jeho firma)
potřebuje oprávnění od státu, nebo podporu, či dotaci - stavební
povolení, licenci, řidičský průkaz apod. Pokud občan (firma) splní požadavky,
úřad jen zprávu o splnění zkontroluje a vydá do 60 ti dní oprávnění nebo ji zamítne s plnou odpovědností za případnou škodu takto vzniklou. Dojde k
přezkoumání srozumitelnosti a předvídatelnosti všech zákonů. Zákony neurčité,
vyžadující výklad, budou buď veřejně vyloženy příslušným ministerstvem, nebo
nejvyšším soudem a nebo prezidentem zrušeny.
Odůvodnění: Dnešní
státní správa již zaměstnává hlavně sama sebe, vytváří zbytečná omezení,
regulace a množství předpisů, v nichž se ani sami úředníci nevyznají a bojí se
sami rozhodnout. Zákony (jsou jich 2 milióny a celkem s prováděcími předpisy až 6
miliónů a stále vznikají nové) se staly nepřehledné, nesrozumitelné i soudům
natož běžným občanům. Zákony tak přestávají plnit základní funkci normativů a
mění se na soustavu nepředvídatelných rizik a možných zneužití. Zákony a obecně
platné předpisy, umožňující různý výklad, negují pocit právní jistoty v jednání
občanů a s občany, umožňují zneužití těchto nejistot a výkladů a omezují až
likvidují kreativitu a tvořivost v zemi. To vše brzdí rozvoj země, neumožňuje
úředníkům a občanům být kreativní ve prospěch smyslu státní správy, rozvoje
podnikání a života občanů, tedy pomáhat a chránit občany. Svazuje to iniciativu
občanů a firem a dělá stát neefektivním, pomalým, drahým a nadbytečným.
6) Všichni volení nebo jmenovaní
politici, státní úředníci, představitelé nejvyšších státních institucí jsou
odvolatelní, bez jakékoliv imunity, hmotně a trestně odpovědní a přezkoumatelní
ze svých rozhodnutí a jednání. Nové orgány státu k tomu bez
odkladů přijmou prováděcí nařízení. Právním výkladem nově vydávaných nařízení a
zákonů budou pověřeny resorty jednotlivých ministerstev ještě před jejich
vydáním a budou tak předběžně projednané a odsouhlasené.
Odůvodnění:
Odvolatelnost je základní nástroj pro opravu chybného rozhodnutí voličů a
řídících orgánů, ať už omylem zvolení neumětela, nebo zvolení přetvařujícího se
podvodníka či přímo škůdce země a našich životů. Je i účinnou obranou před
neplněním volebních programů, nekvalitním anebo úmyslně občany a zemi poškozujícím
řízením a správě věcí veřejných. Umožňuje rychlou nápravu selhání zvolených.
Hmotná a trestní odpovědnost bez jakékoliv imunity zajišťují, že autoři zákonů
se začnou pohybovat jako jejich voliči ve stejném právním prostředí. Vše výše
uvedené je nejúčinnější nástroj, motivující zvolené a jmenované k výkonům,
odhalující bez průtahů neschopnost zvolených a postihem brání zneužití funkcí a
korupci.
7) Hlavní zásadou jednání všech ve
státě je veřejně definovaný Společný národní zájem státu a jeho občanů,
vydávaný prezidentem na návrh vlády nebo parlamentu. Je pravidelně ročně
veřejně kontrolováno jeho naplňování, jeho ochrana, případně a odůvodněně
navrhovány jeho doplnění nebo změny. Z neplnění jsou voliči vyvozovány osobní
odpovědnosti ministrů, poslanců, nebo prezidenta.
Odůvodnění: Dnes
země nemá definovaný žádný Společný národní zájem státu a jeho občanů. Nic nás
tedy nesjednocuje, nic nelze naplňovat ani kontrolovat plnění a přijímat
společným konsensem společně podporovaná opatření. Vývoj státu je proto
převážně živelný, často v rozporu se zájmy a potřebami občanů.